Ph.d. projekt – data science og adaptiv læring

Ansøgningsfrist: 
25. oktober, 2020

Online link til annoncen: https://www.dtu.dk/om-dtu/job-og-karriere/ledige-stillinger/job?id=6f09c...

-:-

Vil du være med til at udvikle fremtidens sygeplejeuddannelse?

Ligger din faglige baggrund inden for data science, AI, computer science eller beslægtede specialer, og drømmer du om at gøre en forskel ud over det sædvanlige, så er dette ph.d.-projekt din mulighed. Din indsats vil få direkte og konkret indflydelse på udformningen af fremtidens University College Absalon-sygeplejeuddannelse, der foregår på tværs af uddannelsesinstitutioner over hele Sjælland og øerne.

Med adaptiv læring som omdrejningspunkt skal vi på en og samme tid styrke de studerendes faglighed og øge deres motivation og arbejdsglæde – og dermed sikre fremtidens patienter i det danske sundhedsvæsen den bedst tænkelige behandling. På det mere personlige plan vil projektet give dig et overordentligt stærkt fundament for din videre karriere, uanset om du drømmer om at fortsætte i akademia på DTU eller andre internationale topuniversiteter, eller du hellere vil udfolde dine evner i det private erhvervsliv.

Med hele vejen fra baseline-måling over platformsoptimering til evaluering
Dit fokus bliver at transformere University College Absalons sygeplejerskeuddannelse, så den i højere grad baseres på adaptive læringsteknologier. Omdrejningspunktet bliver den adaptive læringsplatform Rhapsode™, der er udviklet af den danske edtech-virksomhed Area9 Lyceum, som du derfor også kommer til at få et meget tæt samarbejde med. Platformen baserer sig på data science og machine learning-teknologier, og ideen er at videreudvikle den skræddersyede sygeplejeløsning Rhapsode NURSING™.

Du kommer til at være med hele vejen fra den første baseline undersøgelse af de studerendes viden over optimering af platformen og videre til evaluering af de konkrete løsninger og resultater. I forhold til sidstnævnte skal du også være med til at udvikle et evalueringssystem, der kan måle effekten af adaptiv læring. I nogle perioder kan du komme til at arbejde hos projektets forskellige samarbejdspartnere på Sjælland. Dine primære opgaver bliver således at:

  • Indtænke og indarbejde forskningsbaseret viden om adaptiv læring i fremtidens sygeplejeuddannelse
  • Undersøge effekten af interventioner med adaptiv læringsteknologi ud fra data samlet i Rhapsode™ suppleret med data vedrørende de studerende 
  • Tilrettelægge, indsamle og analysere data samt feedback-loops fra alle dele af projektet
  • Udvikle nye funktioner i Rhapsode™ i samarbejde med Area9 Lyceum
  • Teste/sammenligne med alternative læringsteknologier, der er designet til at imødekomme andre uddannelsesmæssige behov end dem, der er dækket af Rhapsode™
  • Formidle de videnskabelige resultater nationalt og internationalt – både alene og i samarbejde med projektdeltagerne og med alle formidlingsplatforme i spil fra artikler og bøger til konferenceindlæg

Ph.d.-projektet er tilknyttet LearnT DTU – Center for Digital Learning Technology og løber over tre år. Det kribler i vores fingre for at komme i gang, så vi glæder os meget til at byde dig velkommen i vores meget inspirerende forskningsmiljø, hvor du får din daglige gang mellem topforskere fra hele verden. Herunder får du også et godt netværk til mange andre ph.d.-studerende.

Vi gør en dyd ud af videndeling og sparring, så du vil opleve masser af aktivitet og liv, og vi håber, at du også har lyst til at deltage i vores forskellige sociale aktiviteter som fx vores årlige internat og vores homestead dinner, hvor alle medbringer en ret fra deres hjemegn/-land. 

Kandidat inden for data science, statistik, AI, computer science eller anvendt matematik
Vi leder efter en profil, der har lysten til at skabe noget nyt og forløse et kæmpe og uhyre spændende vidensmæssigt potentiale med direkte og positiv betydning for rigtig mange mennesker og det danske samfund. Som forsker in spe er du med stor sandsynlighed mere nysgerrig end de fleste, og du har evnen til at tænke ud af boksen og bruge eksisterende viden til at finde nye veje og løsninger – ikke mindst når vejen frem kan synes både rigeligt bumpet og tåget. Det er også vigtigt, at du har lyst til at dele din vide med andre og sparre, så vi kan spille hinanden bedre. Derudover rummer dit CV: 

  • En to-årig kandidatgrad (120 ECTS-point) eller en lignende grad med et akademisk niveau svarende til en to-årig kandidatgrad 
  • Uddannelse inden for data science, statistik, kunstig intelligens, computer science eller anvendt matematik – eller have tilsvarende akademiske kvalifikationer
  • Gode danskkundskaber både skriftligt og mundtligt – al materiale vil være på dansk
  • Gode engelskkundskaber skriftligt og mundtligt – til den akademiske formidling af resultater

LearnT DTU – dit nye team
Du bliver del af et lille og agilt forskningsteam i LearnT DTU med base på DTU i Lyngby. Vores hovedfokus er at bruge data science og machine learning til at forbedre eksisterende læringsteknologi. Herunder designer vi ny læringsteknologi og ser på samspillet mellem samspillet mellem digitale og virtuelle læringsmiljøer. Vi er en del af sektionen for statistik og dataanalyse, der blandt andet støtter andre institutter på DTU og eksterne partnere med færdigheder, viden og rådgivning inden for området statistik og dataanalyse, herunder biologiske og uddannelsesmæssige data. 

Ansøgerevaluering
Ansøgninger bliver evalueret af lektor Md Saifuddin Khalid og lektor Line H. Clemmensen. 

Godkendelse og indskrivning
Studieforløbet finder sted efter faglig godkendelse og indskrivning under DTU Compute’s Ph.d.-skole. Du kan læse mere om krav til indskrivning og studiets tilrettelæggelse via følgende link: DTUs ph.d.-vejledning. Du kan også læse mere om ph.d.-livet i DTU Compute via dette link: Ph.d.-skolen ved DTU Compute

Vi tilbyder
Vi tilbyder et spændende og udfordrende job i en international atmosfære med fokus på uddannelse, udvikling og innovation til gavn for det omgivende samfund. Vi vægter pædagogik og faglighed højt hos vores medarbejdere, og kompetenceudvikling er en organisatorisk naturlighed. På det teknisk-naturvidenskabelige felt er DTU en af Europas førende forsknings- og uddannelsesinstitutioner. 

Kontakt
Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte lektor Md Saifuddin Khalid på skhalid@dtu.dk eller lektor Line Klemmensen på lkhc@dtu.dk

Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med AC-overenskomsten. Ansættelsesperioden er 3 år. Stillingen er en fuldtidsstilling. Tiltrædelse 1. december 2020 eller snarest muligt derefter. 

Dit arbejdssted er primært på DTU Lyngby Campus, men du kan forvente i kortere perioder at skulle arbejde hos de andre NURSEED-partnere. 

Ansøgning
Vi skal modtage din online ansøgning senest 25. oktober 2020Vær venligst opmærksom på, at vi løbende indkalder til 1. samtaler.

Ansøgningen skal sendes i én samlet PDF-fil, indeholdende det materiale, der skal tages med i bedømmelsen. Åbn linket "Ansøg online", hvor du udfylder ansøgningsformularen samt vedhæfter alle dine dokumenter i én PDF-fil. Filen skal indeholde følgende:

  • Motiveret ansøgning
  • CV
  • Karakterudskrifter samt dokumentation for bachelor/kandidatgrad
  • Ved udenlandske karakterer kræves en oversættelse af karaktergennemsnittet til danske karakterer (se vejledning og Excel regneark til konvertering her).

Du kan søge stillingen, inden du har opnået din kandidatgrad, men du kan ikke begynde før du har fået den. 

Alle interesserede uanset alder, køn, race, handicap, religion eller etnisk tilhørshold opfordres til at søge. 

Om DTU Compute
DTU Compute er Danmarks største miljø for matematik og computer science. Instituttet består af 11 forskningssektioner, flere centre, og et ledelsessekretariat. I vores brochure kan du få et kig ind i vores verden. DTU Compute favner både den dybe teori og de praktiske anvendelser. Det sætter os i stand til at føre nye ideer videre til innovative produkter til glæde for erhvervslivet og offentlige institutioner. Vi tager problemer og udfordringer fra andre fagområder og løfter dem ind i en virtuel verden, hvor vi kan lave modeller, beregninger og simuleringer. Resultaterne af dette arbejde kan vi føre tilbage til den virkelige verden og dermed løse en lang række problemer. Læs mere på compute.dtu.dk

Teknologi for mennesker
DTU er et teknisk eliteuniversitet med international rækkevidde og standard. DTU udvikler teknologi for mennesker. Med vores forskning og uddannelser i international topklasse er vi med til at skabe en bedre verden, og vi bidrager til løsningen af de globale udfordringer formuleret i FN’s 17 verdensmål for en bæredygtig udvikling. H.C. Ørsted grundlagde DTU i 1829 med en klar vision om at udvikle og nyttiggøre naturvidenskab og teknisk videnskab til gavn for samfundet. Den vision lever den dag i dag. DTU har 12.000 studerende og 6.000 ansatte. Vi arbejder i en international atmosfære og har et inkluderende, udviklende og uformelt arbejdsmiljø. Vores hovedcampus ligger i Kgs. Lyngby nord for København, og vi har campusser i Roskilde og Ballerup samt i Sisimiut i Grønland. Læs mere på dtu.dk.